KODEKS KOŁA EKOLOGICZNEGO!
1. Papier, szkło, plastiki - segreguj w pojemniki.
2. Gdy spalasz śmieci to zatruwasz dzieci.
3. Śmieciom w lesie mówimy GOODBYE - będzie u nas EKORAJ.
4. Drzewo nie skała, mimo że twarde, szanuj je, bo będzie martwe.
5. Samochodem trzymaj się z dala od lasu, bo narobisz hałasu.
6. Kto kocha zwierzęta ten o nich nawet w zimie pamięta.
7. Światło oszczędzać to ważna rzecz, niech duże rachunki idą precz.
8. Myjąc ręce zakręcaj kran w łazience.
9. Fauna i flora jak dobrze wiecie, bez nich nie istniałby ekosystem na świecie.
10. Kto kodeks ten przestrzega cały, uczniem koła ekologicznego będzie wspaniałym.
2. Gdy spalasz śmieci to zatruwasz dzieci.
3. Śmieciom w lesie mówimy GOODBYE - będzie u nas EKORAJ.
4. Drzewo nie skała, mimo że twarde, szanuj je, bo będzie martwe.
5. Samochodem trzymaj się z dala od lasu, bo narobisz hałasu.
6. Kto kocha zwierzęta ten o nich nawet w zimie pamięta.
7. Światło oszczędzać to ważna rzecz, niech duże rachunki idą precz.
8. Myjąc ręce zakręcaj kran w łazience.
9. Fauna i flora jak dobrze wiecie, bez nich nie istniałby ekosystem na świecie.
10. Kto kodeks ten przestrzega cały, uczniem koła ekologicznego będzie wspaniałym.
Uczniowie PSP 5 w Żaganiu uczestniczą w zajęciach koła ekologicznego, na którym rozwijają swoje zainteresowania, pogłębiają wiedzę a przede wszystkim dbają o środowisko!
Dzieci biorą udział w ogólnopolskiej
akcji "PLANETA ENERGII"
akcji "PLANETA ENERGII"
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z pierwszych zajęć pt." Jak to się dzieje że żarówka świeci?"...
Co porusza elektrony?
Elektrony nie poruszają się same z siebie. Potrzebują czegoś, co je napędzi. Tym czymś jest elektryczne, czyli niewidzialna siła polegająca na wzajemnym przyciąganiu się ładunków o przeciwnych znakach (dodatnim + i ujemnym – ) i odpychaniu się ładunków o tych samych znakach (ujemnym – i ujemnym – , a także dodatnim + i dodatnim + ). Siła ta zmusza elektrony do poruszania się. Ruch elektronów odbywa się między dwoma biegunami: od ujemnego – do dodatniego +. Dzięki temu ruchowi prąd może wykonać pracę użyteczną dla człowieka, np. rozświetlić żarówkę czy uruchomić komputer.
Elektryczność statyczna - doświadczenie
Żarówka ma prawie 150 lat!
Żarówka składa się ze szklanej bańki opróżnionej z powietrza i zatopionego w niej cienkiego drutu zwiniętego w spiralkę. Drut ten wykonany jest z metalu, który nie topi się nawet w bardzo wysokiej temperaturze. Gdy włączymy żarówkę, przez drut przepływa prąd, który sprawia, że drut zaczyna się żarzyć. Nasze oczy widzą to jako światło. Żarówkę wynalazł w roku 1879, czyli prawie 150 lat temu, Amerykanin Thomas Alva Edison. Wkrótce elektryczne powszechnie zaczęto instalować w domach i budynkach publicznych.
ZAJĘCIA 2 - HISTORIA DRZEW
Na tych zajęciach poznaliśmy budowę drzewa, kory oraz niektóre znane nam gatunki. Każdy z nas już wie jak sprawdzić ile drzewo ma lat, kto jest jego nieprzyjacielem oraz co to jest żywica. Dla okazania i bliższego poznania przyniosłam kilka rodzai drzew. Dzieci wąchały, przyglądały się i liczyły słoje....na koniec tych zajęć wykonaliśmy pracę plastyczną - lustrzane odbicie jesiennego liścia;)))))
zapraszam do fotorelacji:
ZIELNIKI
W czasie jesiennych spacerów warto poświęcić chwilę na zebranie liści i przygotowanie z dzieckiem zielnika. Ręcznie zebrana kolekcja liści jest świetną zabawą a samodzielne tworzenie zielnika powodem do dumy! Przy okazji oczywiście dziecko poznaje i uczy się rozpoznawać w naturalnym środowisku popularne gatunki drzew.
MAGNETYZACJA, KULA PLAZMOWA
Czym jest pole magnetyczne, gdzie można znaleźć bieguny oraz jak można sprawić, by coś lewitowało? To tylko niektóre z pojęć poruszanych na zajęciach poświęconych magnesom. A od nich już tylko mały kroczek do wynalezienia prądu.
Dzieci
są zafascynowane magnesami, głównie dlatego, że działają one na odległość. Za
pomocą magnesu można
przesuwać gwóźdź nawet wtedy, gdy między nim a magnesem znajduje się
kawałek drewna.
Bardzo cieszyły mnie uśmiechy na twarzach dzieci.....mali przyrodnicy....wynalazcy...oby tak dalej!!!! A my już nie możemy się doczekać zajęć w terenie na które zaprosiła nas pani Bożenka. Będą to zajęcia z prawdziwymi teleskopami i lunetami astronomicznymi;))))))
Marcel i Igor postanowili sprawdzić wyładowania swoimi własnymi NOSAMI!!!!!!;))))))
Na ostatnich zajęciach w ramach Ogólnopolskiego Programu
PLANETA ENERGII dowiedzieliśmy się jak zachować się w przypadku porażenia prądem oraz jak zachować ostrożność, aby prądem się nie porazić.
PLANETA ENERGII dowiedzieliśmy się jak zachować się w przypadku porażenia prądem oraz jak zachować ostrożność, aby prądem się nie porazić.
Uczniowie koła ekologicznego Publicznej Szkoły Podstawowej nr 5 w Żaganiu w ramach Ogólnopolskiego Programu „PLANETA ENERGII” zostali zaproszeni przez swoich kolegów z klasy 3 „e” z Publicznego Gimnazjum nr 2 na pokaz naukowy mający na celu przybliżenie dzieciom tajemnic otaczającego nas świata poprzez zabawę i eksperymenty fizyczne. Gimnazjaliści zapoznali uczniów klas młodszych z działaniem i zastosowaniem kamertonu, rezonatora, elektroskopów, prasy hydraulicznej, naczyń połączonych, obwodu elektrycznego, iluzji optycznych, lornetek, krążku Newtona, klocków magnetycznych, zestawów do demonstracji linii pola magnetycznego, dzięki którym uczniowie koła odbyli fascynującą wyprawę do świata nauki. Eksperymenty są wspaniałą pomocą dla dzieci w nauce i zrozumieniu zasad i praw fizyki oraz rozwijają zainteresowania poznawczo-naukowe.
Serdeczne podziękowania dla fizyczki pani Bożenki Szychowskiej oraz uczniów klasy 3 E;)))))
Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń