niedziela, 23 listopada 2014

W poprzednim tygodniu wiele się działo....

Zajęcia zaczęliśmy od spotkania na dywanie ćwiczeniami naprzemiennymi które polepszają koordynację lewa-prawa strona, wzmacniają zmysł wzroku i słuchu, wypracowują gotowość do podjęcia wysiłku umysłowego oraz ułatwiają opanowywanie materiału i jego późniejsze odtwarzanie. 

Później omówiliśmy wszyscy wspólnie ilustracje z "Naszego elementarza" a następnie przeszliśmy do pracy. W tym tygodniu pojawiły się dwie nowe literki Uu i Óó. Poznaliśmy przygody Szewczyka Dratewki, pracowaliśmy w małych zespołach dwuosobowych nad bardzo ciężkim zadaniem - oddzielaliśmy mak od piasku. Proszę pani to jest niewykonalne - stwierdził Wiktor! Uczniowie starali się bardzo i wspólnymi siłami udało się .... dzieci wyciągnęły wnioski, że nawet najcięższą prace przy pomocy nam życzliwych osób da się wykonać, że wspólnymi siłami można czynić cuda, trzeba tylko chcieć! 




























Elementy kinezjologii na naszych zajęciach.

LENIWE ÓSEMKI

To ćwiczenie polega na rysowaniu leniwej ósemki lub znaku nieskończoności w taki sposób by przekraczała wzrokową linię środkową. W ten sposób aktywizuje się prawe i lewe oko oraz integruje prawe i lewe pole widzenia.

Wpływają na poprawę takich umiejętności szkolnych jak:
- technika czytania
- rozpoznawanie symboli w celu dekodowania języka pisanego
- czytanie ze zrozumieniem

Rysowanie oraz wodzenie wzrokiem po kształcie leniwej ósemki jest stosowane w pracy pedagogicznej wobec uczniów z trudnościami szkolnymi.
Leniwe Ósemki Dennisona są w programie Kinezjologii Edukacyjnej już od 1974 roku.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz